Subject: Riigimetsa Majandamise Keskuse planeeritava FSC® Metsamajandamise hindamise läbiviimisest
From: "Stakeholders" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 1 Aug 2025 16:00:38 +0300

Tere!

Saaja: Huvitatud isikud

Saatja: SCS Global Services

Kuupäev: 01.08.2025

Teade Riigimetsa Majandamise Keskuse planeeritava FSC® Metsamajandamise 
hindamise läbiviimisest

Seoses Forest Stewardship Council™ (FSC®)  metsamajandamise hindamisega 
palub SCS Global Services huvitatud osapooltel anda sisend Riigimetsa 
Majandamise Keskuse (edaspidi RMK) metsamajandamise tegevuse kohta. Palun 
edastage kommentaarid e-posti teel või võtke ühendust meie kontoriga 
(kontaktandmed allpool).

FSC poolt kinnitatud  metsamajandamise  järelevalve auditi eesmärgil viiakse 
läbi RMK audit nädalal 37 aastal 2025. Auditi viib läbi SCS Global 
Services - FSC akrediteeritud sertifitseerimisasutus. FSC on 
mittetulunduslik organisatsioon, mis on pühendunud maailma metsade 
vastutustundliku majandamise edendamisele. FSC kehtestab standardid, mis 
tagavad metsanduse keskkonnasäästliku, sotsiaalselt kasuliku ja 
majanduslikult elujõulise tegevuse.

Käsitlusala ja sertifitseerimise hindamise protsess

SCS Global Services, FSC akrediteeritud sertifitseerimisasutus peakontoriga 
Californias, on vastutav selle hindamise läbiviimise eest.

Olemasoleva akrediteeritud piirkondliku standardi puudumise tõttu hinnatakse 
RMK tegevust auditi käigus SCS-i Eesti ajutise standardi versiooni V2-1 
(2016) alusel,  mis on SCS-i üldise ajutise standardi kohalik kohandatud 
versioon. Standardi koopia on kättesaadav 
<http://www.scsglobalservices.com/certification-standards-and-program-documents> 
http://www.scsglobalservices.com/certification-standards-and-program-documents 
või taotluse korral SCS-ist.  Standardi kohta saab esitada märkusi või 
parandusettepanekuid  audiitorile  (kontaktandmed allpool).

Hindamise protsess sisaldab järgnevaid elemente:

Avalik teadaanne: standardi levitamine ja RMK ja selle liikmete tegevuse 
kohta märkuste kogumine; Auditi kavandamine ja dokumentide läbivaatamine;

Väliste tegevuste hindamine: Audiitorite meeskond hindab esindusliku valimi 
alusel RMK alasid ning tegevusi;

Huvirühmadega konsulteeritakse enne auditit ja selle ajal;

Tulemused: tehakse kindlaks vastavus standardile  ja sõnastatakse 
sertifitseerimisotsus;

Aruandlus: koostatakse aruande projekt, milles kirjeldatakse 
hindamisprotsessi, leide ja tehakse sertifitseerimisotsus;

Eksperdi hinnang: hindamisaruande projekti hindab (1 või 2) sõltumatud 
loodusvarade ja metsanduse spetsialisti;

Aruande vormistamine ja edastamine SCS-i sertifitseerimiskomiteele lõpliku 
sertifitseerimisotsuse tegemiseks;

Sertifitseerimisotsus: lõpparuanne ja sertifitseerimisotsus edastatakse 
sertifikaadi hoidjale; sertifitseerimise eduka läbimise korral avaldatakse 
sertifitseerimisaruande avalik kokkuvõte FSC sertifikaatide andmebaasis.

Kutse

SCS palub anda sisendi RMK metsamajandamistegevuste kohta või muude nende 
FSC sertifitseerimisega seotud teemade kohta, näiteks kas RMK tegevus vastab 
standardi õiguslikele, sotsiaalsetele, tehnilistele ja keskkonnanõuetele 
majandatavatel sertifikaadiga kaetud aladel ja kõrge kaitseväärtusega 
metsades. Kommentaare saab esitada e-posti teel 
[email-masked] või tavapostiga. Kõiki märkusi ja allikaid 
hoitakse kommenteerija nõudmisel rangelt konfidentsiaalsena.

Hindamise kuupäev

Audit on planeeritud nädalal 37 aastal 2025. Võimaluse korral korraldab SCS 
kohtumise huvitatud osapooltega auditi käigus või eelnevalt, kuid 
eelistatakse, et kommentaarid esitataks enne  auditi algust. Kommentaaride 
ja sisendi esitamise tähtaeg on 08.09.2025.

Vaidluste lahendamise kord

Vastavalt FSC vaidluste lahendamise protokollile ja SCS-i 
Kvaliteedikäsiraamatule on vaidluste lahendamise kord kehtestatud ja 
huvitatud isikutele kättesaadav 
<http://www.scsglobalservices.com/your-feedback.> 
http://www.scsglobalservices.com/your-feedback.

Lisateave

Lisateavet FSC ja SCS-i kohta saate  <http://www.fsc.org> www.fsc.org  ja 
<http://www.SCSglobalServices.com> www.SCSglobalServices.com. Informatsioon 
RMK kohta  on leitav   <http://www.rmk.ee> www.rmk.ee.

Palun võtke ühendust:

Ülo Roop, BM Certification Estonia, SCS Global Services nimel.

SCS Global Services: 2000 Powell St, Suite 600; Emeryville CA 94608, 
Ameerika Ühendriigid

BM Certification Estonia: Väike-Paala 1, Tallinn, Eesti

+37253317533

[email-masked]

Ar cieņu/ Best regards

BM Certification, SIA
Jūrkalnes iela 15, Rīga, LV–1046, Latvija
T: + 371 67772135
[email-masked]

 <https://lv.bmcertification.com/> https://lv.bmcertification.com/

Before printing, think about the environment. 🌿

If you need to print this mail, please use certified paper.

IMPORTANT: The content of this email and any attachments are confidential.

They are for named recipient(s) only. If you have received this email by 
mistake,

please notify the sender immediately and do not disclose the contents to 
anyone

or make copies thereof.